Helsingin sanomat 29.4.2009 kirjoitti Twitteristä näin " Twitterissä ihmiset kertovat lyhyin viestein tekemisistään, etsivät puheenaiheita ja jakavat linkkejä yhteisönsä kanssa. "

Liityin vähän aikaa sitten itsekin Twitteriin ja olen edelleenkin hämmentynyt siitä, että onko se todellakin niin yksinkertainen kun on vai enkö osaa käyttää sitä oikein?! Linkkien jakamiseen sitä näköjään lähinnä käytetään. Julkut maonostavat uutta levyään, elokuvaansa yms. Ekstroverteille oivallinen sivusto, kun pääsee kertomaan koko maailmalle samaan aikaan uudesta kampauksestaan ja ajatuksistaan. Kyllä on niin laidasta laitaan juttuja käännytyksestä alapäähuumoriin!

Twitter mainostaa itseään tällä lauseella "Discover what’s happening right now, anywhere in the world". Sivuston etusivulla on hakukenttä, johin kirjoitetaan itseään kiinnostavan aiheen avainsana tai lause. Tweetit näkyvät aikajärjestyksessä uusimmat ylimpänä. Kokeilin sanalla "football" ja sain tulokseksi linkkejä pelaajien fanisivustoihin, linkkejä kuuluisien pelaajien yksityiselämää koskeviin artikkeleihin, vedonlyöntiin, linkkejä jalkapallo aiheisiin uutisiin, kaikki tweetit jossa siis mainitaan sana football.

Kun on kirjautunut sisään, voi valita itselleen kohteita, joita seuraa. Nämä kohteet tulevat siis näkyviin kun on kirjautunut. Tweetin voi myös "retweetata" eli jakaa edelleen omille seuraajilleen.

Twitterin ympärille on muodostunut erilaisia sivustoja kuten Wefollow, Twitpic, Twurl yms. Wefollow on hakemisto, joka on organisoitu Twitterin käyttäjien kiinnostuksenhohteiden mukaan. Esim. julkkis, musiikki, sosiaalinen media, uutiset, bloggaajat, tekniikka, tv, näyttelijä jne. Twitpic on palvelu, jonka kautta voi jakaa kuvia Twitterissä.

No mitä hyötyä Twitteristä on yrityksille? Helsingin sanomien samaisessa artikkelissa mainitaan mm. mainonta, brändin rakennus ja asiakaspalvelu. Kaiken lisäksi se on ilmaista! Pitää olla kiinnostava, että saisi seuraajia. Myös asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen onnistuu Twitterin kautta.